Selamat Datang ke Blog Kisah Ku : AFHIERA AZAHAR. Enjoy

Sunday, 29 September 2013

Birthday Party

Asalamualaikum kawan kawan blog ku atau follower follower ku. Hahahaaha. Ehhh sekejap, my blog ni ada ke follower yang ramai. Kalau ada saya sangat le hebat hye. Kalau tak ramai pun tak apa, Shok sendiri bercerita tak apa asal kan tak ganggu orang lain.

Okey hari ni kita akan buka Topic BIRTHDAY PARTY. My family AZRAD sangat best. Sebab kalau nak sambung birthday. Mama and babah sama bulan. Me and sister and adik adik bulan lahir rapat rapat. So tak ada susah nya kalau kami semua nak buat jamuan atau birthday party untuk meraikan. Ramai yang cakap Kenapa perlu meraikan Birthday macam kolat dan batak. For me la kan, benda ni just untuk meraikan dan bersyukur kepada Allah yang kita masih panjang umur. Tak semesti nya kita buat birthday party, tapi kita boleh je buat Doa selamat contohnya. Tapi pada pandang orang zaman sekarang pikiran diaorang sangat kolot okey. Dan mulaut zaman sekarang sangat la "baik". Bila buat birthday party je mesti cakap tu ha ikut sangat budaya barat. ingat bagus sangat la tu. Hello, ada ke aku mintak ko duit untuk beli makanan tu semua. Mama penah cakap kalau kita nak buat sesuatu atau nak sesuatu kita kene tengok kemampuan kita. Jangan sebab jeles dengan orang lain b uat birthday party kita pun buat sampai sanggup pajak gadai semua. tu semua akan menyusah kan saja.Babah pulak cakap kalau nak buat tak perlu la kita memilih untuk menjemput, saya harap awak paham maksud ni.

Okey la. Kita biar kan aje apa orang nak cakap asal kan kita tak kacau hidup awak. Ni la tarikh tarikh keramat family AZRAD.


My Babah 

AZAHAR ISMAIL 

yang tarikh lahir nya jatuh pada 1/1/1964
Semua orang meraikan hari lahir babah. hahaha. And satu lagi babah share same date with adik perempuan dia tau. 



My Mamam
RADZIAH RAMLAN 


pulak yang tarikh lahir nya jatuh pada 16/1/1967
sama dengan bulan lahir babah just hari saja yang berbeza. 


My Sister 
AFIFAH ASMAHANI 

Along pulak tarikh dia adalah 22/8/1993
Tapi birthday dia now dah jarang di sambut sebab dia selalu busy dengan kawn kawan dia. And birthday dia masa dengan salah satu my geng serabut okey. nama dia Nur Safina.


My Adik Bongsu 
AIFA AIDA 


tarikh adik 18/9/1998
birthday dia awal dari saya. So bila nak raikan mesti saya jeles sebab dia sambut dulu dari saya. Hahaha. apa apa pun birthday dia sama dengan cousin kami belah mama. 
Syafiq Sazali 18/9/1992

Me 
AFHIERA ZULAIHA 


birthday saya 25/9/1993
saya ada share jugak tarikh ni dengan chef tempat practical dulu and housemate waktu belajar kat kolej.
nama chef tu wanchai and housemate husna kamal.

and last \

My Adik Ke 3 
AFHIERA AZLEEN 

yang ni paling last date dia 16/10/1997
dia tak apa nak di share nya. 


Tapi yang sedih nya saya lupa birthday tarikh awrah adik yang betul betul bawah saya. Mama saya dia lahir bulan tiga tapi mama tak sebut pulak tarikh dia.


Ni saja la yang nak di share nya. So kapada yang tak suka nak tahu atau fikir benda ni macam bodoh je jangan baca and jangan buka. 


LOVE 
AFHIERA AZAHAR 
<3<3<3

No comments:

Post a Comment